Melania Trump: The Telegraph Apologises 'Unreservedly' To First Lady For False Claims

First Lady Melania Trump smiles during a town hall

First Lady Melania Trump smiles during a town hall

The Telegraph's magazine cover story, which was published on January 19, was an excerpt from the book "The Golden Handcuffs: The Secret History of Trump's Women", by journalist Nina Burleigh.

The paper said it "apologised unreservedly" to her and her family for any embarrassment caused by the allegations.

A British newspaper apologized to first lady Melania Trump and agreed to pay "substantial damages" after publishing a story that it says made false statements about her family and modeling career.

In one of the claims, The Telegraph stated that the now first lady struggled with her modelling career prior to meeting husband Donald Trump, which the outlet in the freshly released statement confirmed to be false.

The Telegraphy included in its apology a promise "to pay Mrs Trump substantial damages as well as her legal costs".

The newspaper - after an unusually swift retraction and settlement - pulled the story by the United States journalist Nina Burleigh, who works for Newsweek and is the author of the book Golden Handcuffs: The Secret History of Trump's Women.

Kim Porter's Reported Cause of Death Revealed to Be Pneumonia
Porter was buried in her hometown of Columbus, Georgia on 24 November in a public funeral held at Cascade Hills Church. The cause of Kim Porter's death is finally being revealed almost two and a half months after she passed away.

"Mrs Trump's father was not a fearsome presence and did not control the family", the statement began.

It also said she didn't leave her studies in design and architecture at university due to an exam, but because she wanted to pursue a career as a model.

Another point of contention in The Telegraph story was Burleigh's description of Trump's actions on election night, after Donald Trump won the presidency. The apology also said the story erroneously reported she cried the night her husband was elected president.

It said the article also wrongly claimed that Mrs Trump's mother, father and sister relocated to NY in 2005 to live in buildings owned by Donald Trump. In 2017, she was awarded $2.9 million dollars by the Daily Mail after she filed a lawsuit charging the publication made false and defamatory statements about her.

Mrs. Trump often refers to opportunists out to advance themselves by disparaging her name and image.

Recommended News

We are pleased to provide this opportunity to share information, experiences and observations about what's in the news.
Some of the comments may be reprinted elsewhere in the site or in the newspaper.
Thank you for taking the time to offer your thoughts.